Sistematik Derleme ve Meta-Analiz

Pazar ve Pazarlama Araştırmalarında Sistematik Derleme ve Meta-Analiz

Prof. Dr. Engin KARADAĞ – Akdeniz Üniversitesi

Eğitimin Amacı

Bu eğitimin amacı, katılımcıların pazarlama araştırmaları alanındaki WoS Q1 ve Q2 dergilerinin yazım standardizasyonlarına uygun biçimde sistematik derleme, meta-analiz gerçekleştirme ve yayına hazırlama konusunda bilgi ve becerilerini geliştirmektir.

Eğitim Programının İçeriği

Sistematik Derleme ve Meta Analizine Giriş: Tanımı, Temelleri ve Sınırlılıkları
Uluslararası Yazım Standardizasyonları (PRISMA, PRISMA-ScR, Cochrane)
Sistematik Derleme Uygulama Adımları
Çalışma Kalite Değerlendirmesi
Meta-Analiz Uygulama Adımları
CMA Programına Giriş, Veri Girişi, Moderatör Değişken Tanımlama 
Ortalama Etki Büyüklüğü Hesaplaması (Standartlaştırılmış ortalama farkı)
Ortalama Etki Büyüklüğü Hesaplaması (Korelasyon)
Ortalama Etki Büyüklüğü Hesaplaması (Risk oranı)
Yayım Yanlılığı Analizleri
Meta Analizi Raporlama Tekniği

Eğitim Materyalleri

Alana özgü hazırlanmış ders notları
Alana özgü veri setleri
Örnek rapor şablonları
Tüm derslere ait video kayıtları

Kimler Katılabilir?

Bu programa, lisansüstü eğitim gören öğrenciler, tüm kademedeki akademisyenler ve bilimsel çalışma yapma ve yayımlama ile ilgilenen en az yüksek lisans düzeyinde eğitimi olanlar katılabilir.